Jest 27 produktów.
Podkategorie
Olej do skrzyni hydrostatycznej jest głównym elementem każdej przekładni traktorka, bez którego skrzynia nie jest w stanie pracować, a wręcz praca bez oleju spowoduje uszkodzenie takiej skrzyni, gdyż elementy metalowe wewnątrz będą się przegrzewać i przecierać.
W pierwszej kolejności powinniśmy sprawdzić jaki olej do skrzyni przewiduje producent przekładni zastosowanej w naszym traktorku ogrodowym. Jest trzech głównych producentów skrzyni, przekładni hydrostatycznych stosowanych w traktorkach. Są to: Tuff-Torq, Hydro-Gear oraz Peerless. W skrzyniach Tuff-Torq oraz Hydro-Gear jest stosowany najczęściej olej 5W30 lub 5W50, a w skrzyniach Peerless dają olej 80W90.
Gdy wiemy już jaki olej powinniśmy zakupić do naszej przekładni hydrostatycznej, przychodzi rozeznać się ile tego oleju do skrzyni hydrostatycznej nam potrzeba. Tu również w zależności od marki i modelu skrzyni ilość tego oleju będzie inna i tak np. Skrzynia hydrostatyczna Tuff-Torq K46 potrzebuje ok 2,3 litra oleju, natomiast model Tuff-Torq K66 wymaga 2,5 litra oleju do skrzyni
Jaki olej do traktorka kosiarki? Takie pytanie często sobie zadajemy gdy dochodzi do wymiany oleju w naszej kosiarce czy traktorku ogrodowym. Podstawowym parametrem jakim charakteryzują się oleje do silników kosiarek spalinowych to oznaczenia SAE30 lub 10W30 w przypadku silnika Honda.
Ile wchodzi oleju do kosiarki? Do silnika kosiarki spalinowej w zależności od wielkości silnika wchodzi przeważnie od 0,5 do 0,6 litra oleju silnikowego SAE30. Traktorki ogrodowe wyposażone w duże silniki jedno lub dwu-cylindrowe Briggs&Straton lub Honda mają większy apetyt na olej, przez co pojemność misy olejowej też jest większa. W takim wypadku do silnika traktorka spalinowego wchodzić może od 1,2 litra do nawet 1,6 litra w zależności od pojemności i mocy silnika.
Wymiana oleju w kosiarce spalinowej jest prawie tak samo ważna jak wymiana oleju w silniku samochodu. Jego interwał czyli okres od wymiany do wymiany nie powinien przekraczać roku, w przypadku kosiarek i traktorków ogrodowych jest podobnie. Najsensowniej olej silnikowy wymienić co sezon. Krótko mówiąc po okresie zimowym, gdzie kosiarka przeczekała nieużywana do kolejnej wiosny, przed pierwszym uruchomieniem i rozpoczęciem pracy, zlać stary olej (przez wlew oleju lub jak jest to przez śrubę do spuszczania oleju) i zalać silnik kosiarki nowym oryginalnym olejem Briggs&Stratton lub Honda w zależności jakiem marki silnik mamy zamontowany w naszej kosiarce spalinowej.
Aby osiągnąć najlepszą wydajność, zaleca się stosowanie olejów z certyfikatem gwarancji firmy Briggs & Stratton. Dopuszczalne jest stosowanie innych wysokiej jakości olejów detergentowych klas SF, SG, SH, SJ lub wyższych. Nie stosować dodatków specjalnych. Temperatury zewnętrzne wyznaczają właściwą lepkość oleju dla silnika. Najlepszą lepkość dla zakresu temperatur zewnętrznych należy wybrać przy użyciu wykresu. W większości urządzeń zasilających użytkowanych na zewnątrz silniki działają dobrze z olejem syntetycznym 5W30. W przypadku urządzeń użytkowanych w wysokich temperaturach najlepszą ochronę zapewnia olej syntetyczny Vanguard™ 15W50.
Jak każdy silnik spalinowy, tak silniki montowane w piłach czy kosach spalinowych potrzebują specjalnego oleju by chronić silnik przed tzw. zatarciem
Przede wszystkim najlepiej oryginalny olej do mieszanki. W zależności od producenta może to być olej do kosy Stihl czy też olej 2-takt od Husqvarna. W ofercie są też oleje do kos i pił spalinowych innych dobrych marek jak np. Olej do mieszanki Oregon czy też olej do silników 2-takt od producenta Stiga, który również jest zalecany do urządzeń do tego producenta.
W teorii oleje do silników dwu-suwowych w piłach spalinowych, mogą mieć kolor czerwony lub zielony. Pod kątem charakterystyki oba oleje 2-Takt nie różnią się bardzo od siebie. W praktyce wygląda to tak, że jeśli w pile lub kosie spalinowej stosowany był olej czerwony, to zaleca się pozostać przy takim oleju i nie zmieniać go, to samo się tyczy zielonego oleju do mieszanki.
Oleje do smarowania łańcuchów przeważnie półsyntetyczne są niezbędnym elementem każdej piły czy pilarki spalinowej i elektrycznej. Jeśli prowadnica i łańcuch nie otrzymają odpowiedniej ilości oleju bądź nie będzie go wcale, bardzo łatwo jest uszkodzić nasz układ tnący (prowadnica i łańcuch).
Olej do smarowania łańcucha powinien być odpowiedniej gęstości, jeśli będzie za rzadki będzie nam wyciekał w znacznych ilościach z pompki i będzie kapał spod piły. Dobrym olejem łańcuchowym jest olej Pilarol od koncernu Orlen Oil. Oczywiście oryginalne oleje smarowania układu tnącego od Stihl czy Husqvarna również będą idealnym rozwiązaniem.
Olej mineralny Briggs&Stratton SAE30 Pojemność: 1,4L Klasyfikacja API: SJ/CD Do traktorków i kosiarek z silnikami jedno i dwucylindrowymi
Kolor: zielony Pojemność: 100 ml Przeznaczony do najnowszych modeli Stihl (z gwarancją) z dwusuwowymi silnikami chłodzonych powietrzem tj. pilarki, kosy czy nożyce do żywopłotu. Zapobiega tworzeniu się osadów i nagarów.
Typ: Mineralny Pojemność: 0,6 litra Klasyfikacja SAE: SAE30 Klasyfikacja API: SJ/CD Idealnie nadaję się na wymianę całego oleju w silniku kosiarkowym
Olej mineralny SAE30 do silnika kosiarek traktorków GGP, Stiga. Pojemność: 1,4L. Klasyfikacja API: SL/CF, ACEA A3/B4 Wysokiej jakości, jednosezonowy olej do smarowania 4-suwowych silników benzynowych chłodzonych powietrzem.
Klasyfikacja SAE: 10W30. Klasyfikacja API: SJ. Pojemność: 600ml. Pasuje do wszystkich kosiarek z czterosuwowym silnikiem benzynowym marki Honda
Pojemność: 0,5 litra Klasyfikacja SAE: SAE30 Idealnie nadaję się na wymianę całego oleju w silniku kosiarkowym Briggs&Stratton seria 300, 450E, 500E
Olej półsyntetyczny do pilarek, wykaszarek i innych silników 2-suwowych Kolor: Czerwony Pojemność: 1 litr Stiga/Alpina - w zależności od dostawy
Pojemność: 1L. Klasyfikacja API: SG-CD Zachowana jakość w dobrej cenie, to właśnie olej silnikowy Orlen Oil Trawol do silników benzynowych chłodzonych powietrzem.
Do silników 4-takt Briggs&Stratton Pojemność: 1L Klasyfikacja SAE: SAE30 Stosowany w traktorkach, kosiarkach, glebogryzarkach oraz innych maszynach z silnikami Briggs&Stratton
Klasyfikacja API: SG/CD Klasyfikacja lepkości: SAE30 Pojemność: 0,6L Do silników: kosiarek spalinowych, glebogryzarek, agregatów prądotwórczych i innych urządzeń z silnikiem benzynowym chłodzony powietrzem
Olej syntetyczny do silników Briggs&Stratton oraz skrzyń hydrostatycznych marki Tuff-Torq Można go również stosować do skrzyń marki Hydro-Gear wymagających oleju 5W30, 5W50
Olej Mineralny Pojemność: 5 litrów Klasyfikacja SAE: SAE30 Klasyfikacja API: SJ/CD Do silników 4-takt Briggs&Stratton stosowanych w kosiarkach, traktorkach ogrodniczych, glebogryzarkach i innych maszynach.
Pojemność: 1000ml Smarowanie łańcucha w pilarce spalinowej i elektrycznej. Zastosowanie dla łańcuchów Oregon, Stihl, Husqvarna
Pojemność: 2 litry Klasyfikacja SAE: 10W-30 Klasyfikacja API: SJ/CF Zalecany do kosiarek NAC oraz innych urządzeń z silnikami Loncin.
Pojemność: 5L Klasyfikacja API: GL-4, GL-5 Najwyższej jakości, syntetyczny olej przekładniowy do traktorka GGP, Stiga
Pojemność: 0,6 litra Klasyfikacja SAE: 10W-30 Klasyfikacja API: SJ/CF Zalecany do kosiarek NAC oraz innych urządzeń z silnikami Loncin.
Kolor: zielony. Pojemność: 0,5L Do mieszanki paliwowo-olejowej dla silników 2-suwowych
Pojemność odsysarki: 1,6 litra W zestawie pompka, dwa gumowe wężyki o różnych średnicach, lejek
Kolor: czerwony. Pojemność: 0,5L Do mieszanki paliwowo-olejowej dla silników 2-suwowych
Pojemność: 3L Można również stosować w skrzyniach marki Hydro-Gear wymagających oleju 5W50
Klasyfikacja API: SL/CF. Klasyfikacja SAE: 10W30 (SAE30). Pojemność: 1L. Zimowy olej napędowy do silników pracujących zimą
Półsyntetyczny olej do automatycznych przekładni samochodów oraz układów wspomagania kierownicy. Zawiera produkt reakcji polietylen-poliamina-(C16-C18)-alkiloadidy z monotio-(C2)-alkilofosfonianami. Może powodować wystąpienie reakcji alergicznej.
Pojemność: 5 litrów Olej Nevada to wysokiej jakości olej przeznaczony do smarowania łańcucha i prowadnicy w piłach i pilarkach spalinowych oraz elektrycznych.
Olej do silników 2-suwowych 100ml OREGON (zielony) Olej półsyntetyczny do pilarek, wykaszarek i innych silników 2-suwowych - 100 ml
Pojemność: 1,4L Klasyfikacja API: GL-4/GL-5 Najwyższej jakości, syntetyczny olej przekładniowy stosowany w skrzyniach Hydro-Gear i Tuff-Torq stosowanych w traktorkach marki GGP, Stiga
Pojemność: 0,6 litra Klasyfikacja SAE: SAE30 Klasyfikacja API: SL/CF-4, ACEA A3/B4 Dobrej jakości, sezonowy olej do smarowania silników benzynowych 4-takt chłodzonych powietrzem. Zalecany do kosiarek oraz innych maszyn z silnikami B&S, Honda, GGP
ORLEN OIL PLATINUM CLASSIC SEMISYNTHETIC DIESEL SAE 10W-40 4,5L Półsyntetyczny olej silnikowy przeznaczony do stosowania w silnikach Diesla w samochodach osobowych i lekkich dostawczych. Spełnia wymagania: Mercedes-Benz 229.1
Oleje silnikowe to najważniejsze płyny eksploatacyjne w każdym silniku spalinowym, niezależnie czy mówimy tu o silniku piły, kosiarki czy samochodu. W naszym sklepie doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, więc przykładamy szczególną wagę do kompozycji naszej oferty olei starając się zawsze, by były to produkty najwyższej jakości. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, w której znajdą Państwo olej do silnika dwusuwowego, olej do piły łańcuchowej czy różne oleje do kosiarek i traktorków.
Ole...
Oleje silnikowe to najważniejsze płyny eksploatacyjne w każdym silniku spalinowym, niezależnie czy mówimy tu o silniku piły, kosiarki czy samochodu. W naszym sklepie doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, więc przykładamy szczególną wagę do kompozycji naszej oferty olei starając się zawsze, by były to produkty najwyższej jakości. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, w której znajdą Państwo olej do silnika dwusuwowego, olej do piły łańcuchowej czy różne oleje do kosiarek i traktorków.
Olej silnikowy jest zdecydowanie najważniejszym płynem eksploatacyjnym w każdym silniku. Jego podstawową funkcją jest redukowanie tarć, pomiędzy różnymi elementami układu, przez co może on pracować nie niszcząc się. Brak odpowiedniej ilości oleju w układzie, niezależnie czy bierzemy pod lupę kosiarkę, traktorek, piłę czy samochód, może prowadzić do zatarcia silnika. Jest to na tyle poważne uszkodzenie, że silnik do dalszej eksploatacji będzie potrzebował kosztownego remontu.
Oleje silnikowe występują w różnych formach. Ze względu na parametry, skład oraz lepkość, możemy je podzielić na oleje mineralne, syntetyczne i pół-syntetyczne. Oleje syntetyczne są używane raczej w nowszych układach, ze względu na ich wpływ na ochronę silnika i doskonałe właściwości smarne. Mineralne natomiast, poleca się raczej do starszych układów silnikowych, ze względu na ich lepkość i właściwości uszczelniające, zapobiegające wyciekom.
Pamiętajmy także o tym, że olej do silników 2T, czyli olej do silnika dwusuwowego, będzie się różnił od olejów do układów czterosuwowych, ze względu na ich inną konstrukcję. Olej do silnika dwusuwowego, czyli takiego, jaki spotkamy w większości pił czy kosiarek, należy pomieszać z benzyną w odpowiednich proporcjach. Wynika to z faktu, że będzie on spalany wraz z benzyną. Oleje silnika traktorka ogrodowego to zazwyczaj oleje do silników czterosuwowych, gdyż to właśnie w nie wyposażone są zazwyczaj te urządzenia.
To, jaki olej wybierzemy do naszej kosiarki, zależy od tego, z jakim modelem kosiarki mamy do czynienia. Przede wszystkim, należy sprawdzić czy silnik w naszej kosiarce to układ dwusuwowy, czy czterosuwowy. Informacje na ten temat znajdziemy w instrukcji obsługi urządzenia, która powinna podpowiedzieć nam także w wielu innych kwestiach, jak choćby jakie parametry powinien mieć olej.
Do niektórych układów lepiej nada się olej syntetyczny, do innych natomiast mineralny. Pamiętajmy, że nie jest to jedyne rozróżnienie olei, gdyż przykładowo dwa oleje mineralne, pomimo tego samego typu, mogą mieć zupełnie inne parametry, takie jak lepkość. Właśnie z tego powodu, dobrze jest sięgnąć do instrukcji obsługi, zanim będziemy chcieli wymienić olej do silnika kosiarki, niezależnie czy jest to olej do silników 2T, czy do czterosuwów.
Czy jako olej do silnika kosiarki może być zastosowany olej samochodowy? Teoretycznie tak, ale pamiętajmy, że skład oleju jest tworzony z myślą o urządzeniu, w jakim ma on się znaleźć. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie użycie dedykowanego produktu do silnika kosiarki.
O ile olej do silnika 2T miesza się z benzyną i jest on spalany podczas pracy układu silnikowego, to oleje do silników czterosuwowych powinny być regularnie wymieniane, tak samo jak ma to miejsce w przypadku olejów do silników samochodowych. W większości wypadków, oleje do kosiarek i traktorków zaleca wymieniać się po około dobie ciągłej pracy urządzenia. Jeśli nasza kosiarka jest używana rzadziej, nie ma żadnych przeciwwskazań, by olej wymienić raz do roku, ale jest to absolutne maksimum. Olej silnikowy wraz z czasem traci swoje właściwości, przez co może narazić cały układ silnikowy na poważne uszkodzenia.
Weźmy pod uwagę fakt, że jest to tylko wskazówka, a interwał zmiany oleju może być różny, w zależności od rodzaju urządzenia. Zawsze sprawdźmy to w instrukcji, zanim przystąpimy do wymiany.
Jest to olej, który wymaga układ tnący w naszej pile, pilarce spalinowej czy elektrycznej, bez niego prowadnica i łańcuch po bardzo krótkiej pracy może ulec uszkodzeniu. Dlatego trzeba dbać o jego stan i używać oleju do tego przystosowanego, który nie jest zbyt rzadki i płynny.