Części kosiarki traktorka MTD, Castel Garden, Stiga Viking, Honda, Murray... - strona 3

Jest 686 produktów.

Podkategorie

  • Akumulatory kosiarki, traktorka

    Jeśli chcemy cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem akumulatora w traktorku ogrodowym przez kilka lat, to o długiej żywotności nie zawsze ma znaczenie marka, a właściwy jego dobór mocy i pojemności ładowania powinien on być w pełni doładowany, aby akumulator działał bez problemów. Akumulatory rozruchowe silników spalinowych kosiarek kwasowo-ołowiowych i żelowych. Obecnym standardem są baterie akumulatorów o napięciu nominalnym 12 V zbudowane z sześciu ogniw połączonych szeregowo. Pojemność akumulatorów ołowiowych podaje się w amperogodzinach (Ah), a prąd ładowania w amperach (A). Kolejną istotną sprawą jest biegunowość akumulatora (prawy + lub lewy +), na którą też trzeba zwrócić przed zakupem akumulatora do mini traktorka.

    Jaki akumulator do traktorka kosiarki: żelowy czy zwykły

    Akumulator Kwasowy (kwasowo-ołowiowy) to rodzaj akumulatora elektrycznego, opartego na ogniwach galwanicznych zbudowanych z elektrody ołowiowej, elektrody z ditlenku ołowiu (PbO 2) oraz ok. 37% roztworu wodnego kwasu siarkowego, spełniającego funkcję elektrolitu.

    Początkowy prąd ładowania w przypadku tych akumulatorów nie powinien być nie większy większy niż 10% pojemności akumulatora (przykładowo dla akumulatora 24Ah prąd ładowania wynosi 2,4A)

    Akumulator żelowy (układ zamknięty) 12V

    Jest to rodzaj akumulatora kwasowo-ołowiowego z żelowym elektrolitem, powstałym w wyniku zmieszania kwasu siarkowego z krzemionką.

    Podstawowe zalety:

    • Nie wymagają stawiania w pozycji poziomej (w przeciwieństwie do tradycyjnych akumulatorów)
    • Nie trzeba uzupełniać elektrolitu (żel nie paruje, dlatego często nazywa się je bezobsługowymi)
    • Nie ma wycieków elektrolitu
    • Większa odporność na temperatury, uderzenia i wibracje.

    Do ładowania takiego akumulatora zaleca się prąd ładowania nie większy niż 30% pojemności akumulatora (przykładowo dla akumulatora 20Ah prąd ładowania wynosi 6A), ale zaleca się jak w przypadku akumulatora kwasowego 10% pojemności roboczej

    Pojęcia bateria nie można mylić z akumulatorem, te pierwsze po zużyciu nie nadają się już do użytku (ponownego naładowania).

    Budowa akumulatora AGM

    jest podobna do budowy akumulatora z elektrolitem w formie płynnej. Różnica polega na tym, że w akumulatorze AGM elektrolit nie pływa swobodnie, ale jest nim nasączony specjalny separator z włókna szklanego – stąd też nazwa tego rodzaju akumulatora „Absorbent Glass Mat”

    Żywotność akumulatora AGM?

    Akumulatory AGM posiadają żywotność w zależności od producenta i serii sięgającą nawet 15 lat. Ponieważ Rodzaj pracy akumulatora ma wpływ na czas jego życia, ta deklarowana żywotność akumulatora AGM odnosi się jedynie do pracy buforowej.

    Który akumulator lepszy żelowy czy AGM?

    Lepsze parametry, uzyskane za sprawą specjalnej konstrukcji, przemawiają za wyborem akumulatora AGM. Długa żywotność, doskonałe parametry i większe bezpieczeństwo decydują o tym, że akumulatory AGM są doskonałym wyborem do nowoczesnych samochodów.

  • Układ kierowniczy traktorka


    Sprawny i precyzyjny kierowniczy układ traktorka jest istotnym elementem każdego samojezdnego traktorka ogrodowego, bez niego nie było by możliwe prowadzenie takiej kosiarki. Układ kierowniczy traktorka MTD, układ kierowniczy traktorka Husqvarna czy każdego innego traktorka składa się z kilku części. Stosowane są różne rodzaje układów kierowniczych w traktorach ogrodowych, ale większość ma podobną do siebie budowę.

    Budowa układu kierowniczego traktorka kosiarki


    Każdy układ kierowniczy zaczyna się od kierownicy [1], następnie jest wałek kierowniczy MTD [2] zwany inaczej kolumna kierownicza traktorka, kolejnym elementem jest maglownica (przekładnia kierownicy) [3], zębatka układu kierowniczego MTD [4], następnie mamy drążek kierowniczy [5] do kosiarki, który jest prętem mocowanym do belki przedniej [6] traktorka . Do przedniej belki traktorka są po bokach przymocowane zwrotnice [7] do traktorka, które połączone są między sobą drążkiem kierowniczym. Niektóre modele traktorków Husqvarna posiadają jeszcze wspornik układu kierowniczego, który trzyma wałek i jest elementem maglownicy. Poza tym wszelkiego rodzaju tulejki kolumny kierowniczej [8], tulejki belki przedniej [9], przeguby układu kierowniczego [10] i  końcówki drążków kierowniczych [11].

    Występują modele kosiarek, w szczególności traktorki Stiga Park nie mają skrętnej osi przedniej, ich sterowanie, a w zasadzie skręcanie polega na "łamaniu traktorka w pół" i poza wymienionymi wyżej elementami układu kierowniczego posiadają jeszcze linkę układu kierowniczego [12], która od kolumny kierowniczej traktorka biegnie aż do koła skrętnego w połowie kosiarki samojezdnej i końcówkami przymocowana z prawej i lewej strony tego koła. Linka układu kierowniczego jest połączona z łańcuchem, który po rolkach zębatych przeciąga linkę w prawo lub w lewo w zależności w którym kierunku chcemy jechać.

    Naprawa i zakup części układu kierowniczego kosiarki traktorka

    Mocno zużyte elementy układu kierowniczego kosiarki traktorka uniemożliwiają sterowanie maszyną. Może występować luz na kolumnie kierowniczej. W takim wypadku, należy naprawić układ kierowniczy w kosiarce MTD, a w tym celu trzeba wymienić zużyte części na nowe. W naszym sklepie internetowych ogrodexmilicz.pl posiadamy części układu kierowniczego do najpopularniejszych modeli traktorków Husqvarna, kosiarek MTD. W asortymencie mamy takie części jak tuleja układu kierowniczego, zębatka układu kierowniczego, kolumna kierownicza MTD, przeguby drążka kierowniczego, końcówki drążka kierowniczego i inne elementy sterowania traktorka kosiarki ogrodowe.

  • Układ elektryczny kosiarki


    Każda kosiarka spalinowa, elektryczna czy traktorek ogrodowy ma w mniejszym lub większym stopniu rozbudowany system elektryczny, który odpowiada za określone funkcje w urządzeniu. I tak w kosiarkach, traktorkach możemy spotkać elektryczne rozruszniki silnika, solenoid (elektromagnes), stacyjki, światła, różnego rodzaju czujniki, regulatory napięcia itp. i to wszystko połączone ze sobą pośrednio lub bezpośrednio za pomocą wiązki kabli, które przysyłają sygnały elektryczne np. z jednego czujnika siedzenia do panelu sterowania, który wyświetla odpowiedni komunikat.
    Do podstawowych elementów układu elektrycznego w traktorku, który często ulega uszkodzeniu:

    Solenoid inaczej elektromagnes, przekaźnik, stycznik

    Z naukowego punktu widzenia przekaźniki elektromagnetyczne działają na zasadzie elektromagnesu, to urządzenie wytwarzające pole magnetyczne, w wyniku przepływu przez nie prądu elektrycznego, które przyciąga stalową zworę (zwaną też kotwicą) zamykającą lub otwierającą odpowiedni styk (poprzez załączenie przekazują dalej sygnał, zależnie od konstrukcji może to być na przykład sygnał prądowy albo napięciowy).
    W technice traktorków ogrodowych są stosowane przekaźniki elektromagnetyczne o napięciu 12V, najczęściej są to 4 stykowe (dwa prądowe, dwa sterujące) układy.

    Stacyjka, włącznik zapłony kosiarki, traktorka ogrodowego

    Jest to kolejny podstawowy element traktorka, który jest wyposażony w rozrusznik elektryczny. Ich zadaniem jest uruchomienie, inicjowanie lub też kończenie danego procesu. Działają w różnych konfiguracjach oraz różnych ustawieniach, zawsze jednak działają w systemie zero-jedynkowym. W traktorkach Castel Garden, Honda, Viking znajdziemy takie same włączniki, natomiast w traktorkach Husqvarna, MTD są stosowane inne

  • Piasty, śruby noża kosiarki


    Piasta noża, to podstawowy element agregatu tnącego traktorka czy kosiarki. Odpowiada za przeniesienie napędu z paska na noże. Głównie składa się z obudowy, wałka (ośki) oraz łożysk kulkowych. Kolejnym elementem piasty może być koło pasowe, na którym jest założony pasek napędu noży. Koła w zależności od marki, modelu kosiarki czy traktorka mogą się różnić średnicą, otworem centralnym. Wałki piast w przypadku traktorków z kosiskiem wielonożowym i wyrzutem do kosza występują z gwintem prawym i gwintem lewym (np. 2 nożowe kosisko, gdzie jeden nóż kręci się w prawo a drugi w lewo)

    Uchwyt do noża kosiarki

    Stopa noża, to inne określenie na uchwyt noża, jest to element, który bezpośrednio łączy się z nożem kosiarki i piastą. Uchwyt nakładany jest na wałek piasty i zabezpieczany przy użycia klinu, który blokuje i uniemożliwia samoczynne kręcenie się uchwytu na wałku piasty. Stopa zawsze dostosowana jest do oryginalnego noża danej kosiarki, traktorka. Przeważnie listwa tnąca poza otworem centralny ma także otwory boczne, wtedy taki uchwyt ma wbudowane dwa bolce, które dodatkowo poza podkładką i śrubą blokują możliwość odkręcenia się noża. W kosiarkach spalinowych spotkać możemy stopki bez koła klinowego i takie bez. Te pierwsze będą znajdowały się w kosiarkach spalinowych bez napędu a te z kołem natomiast w urządzeniach z napędem 

    Śruba noża kosiarki

    Podstawowymi i najważniejszymi parametrami śruby są średnica i skok gwintu, kolejnym ważnym aspektem jest jej odpowiednia długość do danej piasty czy też uchwytu noża. W większości kosiarek i traktorków ogrodowych występują śruby o calowej średnicy 3/8" i drobnym skoku gwintu (24 zwoje na cal) Takie śruby spotkamy w samojezdnych traktorkach ogrodowych Castel Garden, Husqvarna Honda, natomiast w kosiarkach pchanych Hondy raczej spotkamy metryczne śruby M10x1,25. Jeśli zerwał ci się łeb śruby lub najzwyczajniej Ci się zgubiła, to bez obaw u nas dostaniesz odpowiednią śrubę do swojej maszyny.

  • Dętki, opony do kosiarki i traktorka


    Opona to zewnętrzna część koła o przekroju otwartym, wykonana z gumy, nakładana na felgę lub obręcz i wypełniana powietrzem pod ciśnieniem.

    Koło kosiarki spalinowej

    Ten element kosiarki jest przeważnie wykonany z tworzywa sztucznego i jest pokryty gumą na wierzchu (jak koło z oponą). Takie są koła i opony do kosiarek Honda, Husqvarna, McCulloch a nawet Toro. Koła mają różną średnicę i szerokość, jedne są łożyskowane drugie nie. Posiadamy opony do popularnych kosiarek Honda HR, koła napędowe do kosiarek Castel Garden, Stiga, Husvarna, McCulloch, Murray, Toro

    Opony i dętki do traktorka, odśnieżarki

    Zróżnicowane wymiarem opony o różnym bieżniku (kostka, strzałki) do takich maszyn jak traktorki ogrodowe czy odśnieżarki. Posiadamy opony o rozmiarach 13x5-6, 15x6-6, 18x8,5-8 i wiele innych. W przypadku opon dętkowych (do napompowania koła jest potrzebna dętka z zaworem prostym lub łamanym) posiadamy także dętki dedykowane do każdego koła. Dlatego jeśli masz sparciałą, przebitą lub nietrzymającą powietrza oponę, to zapraszamy na zakupy do nas, w naszym sklepie internetowym. 

  • Sprzęgła do kosiarek i traktorków


    W Twoim traktorku jest problem ze sprzęgłem , ślizga się?, nie funkcjonuje prawidłowo? Jak działa sprzęgło w kosiarce? - Sprzęgło to mechanizm stosowany w pojazdach do łączenia i rozłączania konkretnych wałów w celu przekazania momentu obrotowego. Czyli służy do połączenia dwóch niezależnie obrotowo osadzonych wałów, czynnego - napędowego i biernego - napędzanego, w celu przeniesienia napędu obrotowego. To naukowa definicja sprzęgła, a teraz pytanie jakie sprzęgło stosowane jest w traktorku, kosiarce spalinowej takich marek jak AL-KO, Castel Garden, Etesia, Honda, Husqvarna, MTD, Stiga, Viking

    Sprzęgło mechaniczne traktorka

    Sprzęgło mechaniczne zwane również manualnym, stosowane w modelach traktorków ogrodowych gdzie załączanie kosiska odbywało się przy pomocy linki i ręcznej dźwigni. Sprzęgło mechaniczne jest sprzedawane w całości, czyli nie kupimy np. samej tarczy, która się zużyła. W przypadku usterki, proponowane przez nas nowe sprzęgła mechaniczne do kosiarki Husqvarna, MTD sprawdzą się idealnie jako zamiennik uszkodzonego sprzęgła.

    Sprzęgło elektromagnetyczne do kosiarki

    Takie sprzęgło przenosi napęd dzięki oddziaływaniu pola magnetycznego, powodującego zaciśnięcie tarczy ciernej lub stężenie proszku lub pasty ferromagnetycznej, znajdujących się pomiędzy elementami napędzającymi i napędzanymi. Sprzęgło elektromagnetyczne stosowane jest w traktorkach od dawna, bardzo często jest zestawiane z napędami hydrostatycznymi oraz w przypadku gdzie uruchamianie kosiska odbywa się elektrycznie poprzez przycisk. Oryginalne elektromagnetyczne sprzęgła są przeważnie bardzo drogie, ale do wielu modeli mamy bardzo dobrej jakości zamienniki za dużo niższą cenę, które polecamy.

    Sprzęgło mechaniczne i elektromagnetyczne nie są sprzedawane na części, więc ciężko jest z regeneracją takiego sprzęgła. Przy jakiejkolwiek usterce sprzęgła, nie trzeba znać budowy sprzęgła kosiarki i narażać się na samodzielną naprawę sprzęgła, wystarczy zakupić w naszym sklepie nowe kompletne sprzęgło do traktorka i wymienić je na nowe

  • Części do skrzyni traktorka


    Skrzynia biegów, przekładnia, mechanizm różnicowy traktorka, kosiarki (potocznie dyfer traktorek kosiarka) to mechanizm umożliwiający zmianę biegu jazdy. Przekładnia traktorka kosiarki ma za zadanie przekazanie mocy z silnika do napędu pojazdu, kosiarki czy traktorka ogrodowego. Skrzynia połączona jest z silnikiem przy pomocy paska lub wału kardana.

    Rodzaje przekładni montowanych w kosiarkach i traktorkach ogrodowych:

    • Przekładnia manualna — zwana inaczej ręczną, mechaniczną, gdzie przełożenia wybiera się ręcznie przy pomocy odpowiedniej dźwigni, a zasada działania przenoszenia napędu jest poprzez tryby zębate skrzyni.

    • Skrzynia hydrostatyczna, automatyczna, gdzie przeważnie jest skrzynią bezstopniową, a prędkość jej pracy zależy od ciśnienia roboczego pomp oleju skrzyni hydrostatycznej

    Jak działa skrzynia hydrostatyczna w kosiarce traktorku ogrodowym.

    W skrzyni hydrostatycznej znajdują się dwie pompy oleju, które są głównym elementem całej skrzyni hydrostatycznej. Pompa oleju skrzyni hydrostatycznej traktorka tłoczy pod ciśnieniem olej do drugiej pompy tzw. motoru, który pod wpływem przepływu oleju porusza mechanizmem różnicowym przenoszącym napęd na koła kosiarki, traktorka. Zwiększając prędkość jazdy, sprawiamy, że tłoki pompy olejowej zaczynają pracować szybciej i pompują olej pod większym ciśnieniem, natomiast drugim kanałem pod niskim ciśnieniem zwracany jest z powrotem olej do głównej pompy oleju skrzyni hydrostatycznej. Obieg wysokiego i niskiego ciśnienia oleju w przekładni hydrostatycznej jest zawsze przeciwny do kierunku jazdy, na biegu neutralnym przepływ oleju jest zatrzymany.


    Producentem napędów hydrostatycznych do kosiarek jest skrzynia Hydro-Gear
    . Niestety skrzynie te też ulegają uszkodzeniom, wiec dostępność części do skrzyni hydrostatycznej są tu wielkim atutem, ponieważ kompletny napęd hydrostatyczny kosiarki może kosztować krocie i wtedy regeneracja i naprawa skrzyni hydrostatycznej czy też naprawa skrzyni MTD staje się bardziej opłacalna.


    Jeśli skrzynia hydrostatyczna wyje i zaczyna głośno pracować lub po krótkim czasie pracy skrzynia hydrostatyczna nie jedzie, to należy w pierwszej kolejności sprawdzić stan poziomu oleju w przekładni. Może się też zdarzyć, że skrzynia hydrostatyczna nie jedzie po nagrzaniu. Jeśli zauważycie mokre ślady oleju na skrzyni, to oznaczać będzie, że gdzie jest wyciek i może być on spowodowany zużytym uszczelniaczem skrzyni traktorka lub pękniętym korkiem zbiorniczka wyrównawczego oleju skrzyni hydrostatycznej, może też dojść do uszkodzenia korka skrzyni biegów, który działa jako bezpiecznik ciśnienia oleju.


    Skrzynia hydrostatyczna traktorek kosiarka jest jednocześnie ich tylnymi mostami, a to oznacza, że tylny most do traktorka kosiarki jest mechanizmem spełniającym zadanie osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazuje napęd na koła jezdne. Potocznie nazywa się go dyfer do traktorka MTD

    Jaki olej do skrzyni hydrostatycznej?

    Mało osób zdaje sobie sprawę, że skrzynia hydrostatyczna też jest podzespołem o który należy dbać, a przynajmniej od czasu do czasu sprawdzić poziom oleju. Najczęściej stosowanym przez wszystkich producentów skrzyń jest olej do skrzyni hydrostatycznej o parametrach lepkości oleju 5W50 lub oleju 10W30 (olej silnikowy Briggs&Stratton 5W30 ma wszystkie potrzebne parametry do prawidłowego działania skrzyni) Każdy model skrzyni może mieć inną pojemność oleju jaki należy wlać, dlatego należy to sprawdzić ówcześnie w katalogu części skrzyni biegów traktorka kosiarki

    Jaka skrzynia lepsza manualna czy hydrostatyczna?

    Jaki rodzaj przekładni montowanej w kosiarce będzie nam najbardziej odpowiadał? Na to pytanie ciężko jednoznacznie odpowiedzieć, wiele aspektów może wpływać na wybór odpowiedniej skrzyni biegów do traktorka. Kosiarka hydrostatyczna czy manualna, obie mają swoje plusy i minusy, hydrostatyczna jest wygodna i teoretycznie bezobsługowa, ale za to przy ewentualnej awarii może okazać się droga w naprawie, na szczęście zdarza się to rzadko. Manualna ma wybór kilku przełożeń jazdy, więc uciążliwe może być co chwile zmienianie biegu, mogą się też wyrobić tryby i zębatki skrzyni, ale koszt ewentualnej naprawy nie będzie tak duży jak np. wymiana pompy oleju skrzyni hydrostatycznej


    Traktorek MTD problem z biegami może dotyczyć osób posiadających skrzynie Transmatic, a jest to skrzynia z dwoma kierunkami jazdy, przód i tył. Dyfer do traktorka mtd połączony jest z wariatorem, który odpowiada za zmianę prędkości jazdy kosiarki, wtedy może być tych biegów po 7 w przód i tył. Skrzynia biegów traktorek kosiarka części jakie ulegają uszkodzeniu to najczęściej elementy eksploatacyjne np. łożyska wariatora lub paski napędowe jazdy kosiarki traktorka


    Jeśli ktoś ma smykałkę do grzebania i rozbierania, to może podjąć się samodzielnej naprawy skrzyni hydrostatycznej i zaoszczędzić parę złotych. Po rozbiórce i wyczyszczeniu całej skrzyni, należy użyć smar do skrzyni kosiarki i nasmarować wszystkie pracujące łożyska, wałki. Odtłuścić brzegi i nałożyć nowy silikon na rozpołowioną pokrywę skrzyni, złożyć i odpowiednio dokręcić śrubami, zalać nowym olejem do skrzyni hydrostatycznej i cieszyć się z satysfakcji naprawy kosiarki traktorka


    W asortymencie naszego sklepu ogrodexmilicz.pl znajdziecie cześci do skrzyni hydrostatycznej Tuff-Torq, przekładni Hydro-Gear czy skrzynia biegów Peerless. Znajdziecie tu m.in. tryby, zębatki, półośki, uszczelniacze, korki, zbiorniki, wiatraki (wentylatory), filtry oleju czy nawet sam olej do skrzyni hydrostatycznej 5W50 oraz części do skrzyni biegów John Deere i części do skrzyni MTD

  • Linki do kosiarki


    Pod wieloma względami posiadanie klasycznej kosiarki czy też traktorka ogrodowego niewiele się różni od zakupu przeciętnego pojazdu. Wiele elementów składowych się zgadza i nie inaczej jest również z linką gazu bądź też linką hamulca. Te niepozorne na pierwszy rzut oka części są odpowiedzialne za uruchamianie silnika oraz dostosowanie prędkości, a zatem również skuteczności koszenia. Podobnie jak każde inne
    części do kosiarki, również i one mogą czasem podlegać naprawie na skutek awarii napędu w kosiarce wynikającej z niezależnych przyczyn.

    Zablokowana linka w kosiarce lub urwana linka od napędu kosiarki czy też jakakolwiek inna linka rozruchowa do kosiarki spalinowej wbrew pozorom nie jest zbyt trudna do wymiany. Jeśli posiadamy ogólną wiedzę na temat funkcjonowania maszyn albo po prostu należymy do majsterkowiczów, którzy od czasu do czasu sami zajmują się grzebaniem w samochodzie, to i linka rozrusznika kosiarki nie sprawi nam większego problemu. Najważniejsze jednak, by wyposażyć się w sprawdzonym sklepie. W naszym asortymencie znajdziesz linkę do kosiarki Alko, linki do napędu kosiarki i wszystko inne, czego potrzebujesz. Poza linkami do kosiarek, mamy też linki do większych maszyn i tak mamy linka do traktorka MTD, linka kierownicy traktorka Stiga

    Linka napędu do kosiarki? Tylko Ogrodex

    W ofercie naszego sklepu znajdziesz linki gazu, linki hamulca czy linki ssania do kosiarki, dedykowane konkretnym modelom, poza tym akcesoria jak uchwyt linki kosiarki. W opisie każdego produktu znajdziesz wskazówki, dzięki którym bez większego problemu znajdziesz to, czego w danej chwili szukasz. Posiadamy też wiele propozycji uniwersalnych, które sprawdzą się w różnych traktorkach ogrodowych, więc naprawa linki napędu kosiarki nie jest żadnym problem.

    Każda linka hamulca do kosiarki bądź też końcówka linki pochodzi wyłącznie od uznanych producentów. Starannie selekcjonujemy sprzedawany towar, tak by dostarczać klientom wyłącznie to, co spełnia nawet najwyższe oczekiwania. Przystępne ceny w połączeniu z szybką dostawą sprawią, że nie będziesz długo czekał na naprawę kosiarki i wymianę linki napędu w kosiarce NAC. Poszczególne produkty zawsze pakujemy ze starannością o bezpieczeństwo.

    Linka gazu do kosiarki, traktorka

    Każda kosiarka spalinowa i traktorek ogrodowy posiada linkę gazu, która prowadzi od manetki gazu traktorka MTD do dźwigni silnika. Manetka gazu traktorka, dźwignia gazu kosiarki, traktorka MTD jest przeważnie metalowa, ale występują też w wersji plastikowej. Linka gazu kosiarki Honda, zakończona jest przeważnie końcówka linki w kształcie młoteczka. W naszej ofercie, poza linkami gazu do konkretnych modeli kosiarek spalinowych i traktorków ogrodowych, posiadamy także uniwersalne linki gazu do kosiarki o różnej długości. Linki te z metalową manetką gazu idealnie sprawdzają się też w innych urządzenia takich jak glebogryzarki, zagęszczarki w których jest regulacja gazu.

    Linka do kosiarki Briggs&Stratton

    Wiele marek kosiarek spalinowych wyposażona jest w silniki spalinowe Briggs&Stratton dlatego wielu właścicieli, którzy mają kosiarki z Castoramy lub innego marketu, gdzie takowe kosiarki nie mają żadnych emblematów określających markę kosiarki, nazywają swoje urządzenia kosiarka Briggs&Stratton stąd też linka do kosiarki Briggs&Stratton czy linka do kosiarki Castorama jest bardzo popularnym stwierdzeniem. W wymienionym markecie można również zakupić kosiarki NAC oraz kosiarki MacAllister, do tych kosiarek również posiadamy linka napędu kosiarki NAC i kosiarki MacAllister

    Linka rozruchowa kosiarki do prawidłowego działania

    Odpowiednio dobrana oraz założona linka gazu do kosiarki ma fundamentalne znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu Twojego sprzętu. W razie potrzeby podczas wymiany skorzystaj z pomocy fachowca. 

  • Koła kosiarki

    Koła do kosiarki – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

    Koła do traktora kosiarki to podstawowy element, bez którego koszenie trawy na wybranym terenie nie byłoby łatwe. W końcu dzięki kółkom urządzenie porusza się i tym samym pozwala na dotarcie do każdego skrawka trawnika w sposób skuteczny i bezpieczny. Jakość oraz odpowiedni wybór kółek do traktorka ogrodowego wpływa na komfort pracy i wygodę podczas użytkowania. Ich wielkość również będzie miała kluczowy wpływ na wygodę podczas pracy. Możemy podzielić kółka do kosiarek na: kółka do kosiarek z łożyskami kulkowymi i kółka do kosiarek bez łożysk, czyli na łożysku ślizgowym.
    Wcześniejsze sprawdzenie rozmiaru śruby pozwoli na dopasowanie najlepszego koła kosiarki do posiadanego modelu.
    Przy wyborze kółek powinno się zwrócić uwagę przede wszystkim na:
    Średnicę zewnętrzną koła – najpopularniejsze są koła do kosiarki 200mm i koła do kosiarki 30cm
    Średnicę wewnętrzną koła-najpopularniejsze są koła do kosiarki o średnicy wewnętrznej 145mm i 12,9mm
    Szerokość

    Koła do kosiarki z napędem

    Oprócz tego, że koła w kosiarkach dzielą się na dętkowe i bezdętkowe również dzielą się na: koła do kosiarki z napędem, oraz zwykłe koła jezdne. Koło napędowe ma zazwyczaj zębatkę, która poprzez przekładnie napędu wprawia je w ruch. Często może się zdarzyć, że kosiarka z napędem blokuje koła. Zalecamy, aby wtedy rozebrać koła, a jak nic to nie pomoże to rozebrać kosiarkę w okolicach napędu i przejrzeć czy nie posiada żadnych braków np. smarowidła. Koło jezdne w kosiarkach najczęściej jest łożyskowane jak np. Łożysko koła kosiarki Husqvarna. Łożysko w kole często ulega eksploatacji, zużyciu. Na szczęście w większości modeli jest to część, którą można bez problemu wymienić jako odrębny element, zachowując koło.

    Koła do kosiarki z regulacją wysokości nie powinny komplikować się nawzajem. Regulację należy przeprowadzić tylko przy unieruchomionym silniku i zatrzymanym nożu. Dźwignie na każdym kole powinno ustawić się w jednakowym położeniu. W niektórych modelach kosiarek należy kolejno wszystkie cztery koła odkręcić i przykręcić w odpowiednich otworach obudowy kosiarki.
    Najpopularniejsze koła do kosiarki spalinowej z napędem to np. Koła do kosiarki Sabo 52-PRO, które znaleźć można w naszym sklepie i koła do kosiarki NAC. Często poszukiwaną frazą jest ,, kosiarka spalinowa skrętne koła ", a urządzenia koszące z takimi kółkami posiada marka NACkoła kosiarki

    Jak zdjąć koło w kosiarce

    Gdy już mamy dobrane odpowiednie koło kosiarki możemy przejść do demontażu. Nie jest to skomplikowany proces, bo w większości modeli mamy do czynienia z bardzo prostym mechanizmem. Zdejmujemy osłonę zakrętki, a następnie odkręcamy koło. Jeśli uszkodzeniu uległo łożysko, a reszta koła jest w porządku, możemy wymienić samo łożysko. Wówczas wyjmujemy je z kółka. Jeśli całe sprawne koło jest gotowe, zakładamy je z powrotem, uważając, by wszelkie nakrętki i podkładki były na swoim miejscu.
    Jednak zalecamy, aby koła kosiarki zawsze były zabezpieczone przed niekorzystnymi warunkami. Radzimy unikać nierównych terenów i unikać przeszkód, nawet pozornie małych niegroźnych kamyczków. Profilaktyka zapewni dłuższe działanie koła, jak i całej kosiarki, a tym samym można zaoszczędzić sobie czasu i pieniędzy.

    Koła do kosiarek ogrodowych w naszym sklepie

    W naszym sklepie można znaleźć: koła kosiarki Honda, koła kosiarki McCulloch, koła kosiarki Partner, koła kosiarki husqvarna, koła kosiarki Sabo, koła kosiarki Alpina, koła kosiarki Castel Garden, koła kosiarki Craftsman, koła kosiarki Stiga i koła kosiarki Alko.
    Oprócz kół do kosiarki można u nas znaleźć różne elementy uzupełniające takie jak linka napędu, koła podporowe agregatu tnącego, łożyska czy tulejki. Naszym celem jest zapewnienie naszym klientom jak największego wyboru pośród wszystkich części. Nie posiadamy jeszcze takich rzeczy jak: koła kosiarki John Deere, koła kosiarki MTD, koła kosiarki Oleo Mac, kółka do kosiarki Briggs&Stratton czy koła do kosiarki elektrycznej. Jednak widząc zainteresowanie naszych klientów, będziemy dążyć do uzupełnienia kół do poszczególnych modeli kosiarek.
    po więcej produktów kliknij TUTAJ

  • Części napędu kosiarki

    Kosiarka spalinowa z napędem

    Ewolucja kosiarek doprowadziła do powstania nowych modeli wyposażonych w napęd. To innowacyjne rozwiązanie sprawia, że urządzenie samo posuwa się do przodu. Dzięki temu nie trzeba w znaczący sposób angażować swoich mięśni, dlatego koszenie trawy na prostym terenie będzie łatwe i przyjemne.
    Zdecydowanie największą korzyścią posiadania dużej kosiarki spalinowej z napędem jest sprawne i wydajne koszenie nawet dużych połaci trawników przy relatywnie krótszym czasie pracy.
    Współczesne kosiarki spalinowe zawierają włącznik, dzięki któremu w dowolnej chwili można włączyć i wyłączyć tę dodatkową funkcję. Sam schemat napędu kosiarki spalinowej nie jest trudny, a urządzenie daje wiele korzyści podczas pracy. Również części do kosiarek spalinowych w większości, można bez problemu, znaleźć w naszym sklepie. Aby wyświetlić wszystkie części kliknij TUTAJ

    Części napędu kosiarki

    Części do kosiarek jest naprawdę wiele, ale tylko kluczowe elementy odpowiadają za napęd np. Napęd do kosiarki NAC, czy napęd do kosiarki Briggs&Stratton. To przekładnia mechaniczna, która poprzez pas klinowy (np. pasek napędu husvarna) zmienia ruch obrotowy pionowego wału silnika na ruch obrotowy poziomej osi kół. Składa się z wielu elementów, które połączone są za pomocą sprzęgła, nad którym my mamy kontrolę. Jednymi z najbardziej poszukiwanych elementów są części napędu kosiarki NAC. Całość części do napędu kosiarki to dość skomplikowany mechanizm, który niestety z czasem ulega awariom, a wówczas trzeba zastosować zestaw naprawczy przekładni napędu.

    Zębatka napędu kosiarki

    Zębatka napędu koła kosiarki to część montowana na zespół napędowy lub montowana jest na kole napędowym, jezdnym.
    Montowana na oś napędu, zębatka zewnętrzna, ma zębatkę napędową, a zębatka wewnętrzna ma miejsce na klin (zapadkę), umożliwiającą swobodne skręcanie kosiarką.
    Ważne jest, aby unikać awarii w strefie zębatki. Czasem zagubiony kamyk dostanie się aż do zębatki, uszkadzając jej zęby. Gdy będzie się to działo odpowiednio często i z odpowiednio dużym impetem, uszkodzenia mogą być na tyle duże, że zębatka do napędu kosiarki przestanie przenosić ruch na koła.
    W naszym sklepie znaleźć można niemal każdą zębatkę, czy to zębatka tylna, czy zębatka przednia.

  • Łożyska ślizgowe

  • Akcesoria

    P

  • Filtry oleju do kosiarki

    Filtr oleju jest po to, by zbierać zanieczyszczenia. Jeśli wleje się nowy olej, zanieczyszczenia ze starego filtra i tak zostaną rozprowadzone po silniku. Czyli wszystko na nic. Nie da się wymienić filtra oleju bez wymiany samego oleju. Teoretycznie można przepracowany olej wlać z powrotem, praktycznie lepiej popukać się w czoło. Da się za to wymienić olej bez wymiany filtra, ale nie ma to sensu. Jednak zdarza się to niedoświadczonym użytkownikom, którzy decydują się na samodzielną wymianę oleju bez odpowiedniego przygotowania teoretycznego i sprzętowego, a także leniwym mechanikom. Jeśli któryś zapyta cię: „Panie, a po co filtr wymieniać?”, uciekaj od niego i nigdy nie wracaj.

    Filtr oleju do kosiarki traktorka:

    Filtr oleju do kosiarki traktorka Stiga, MTD, Husqvarna, Viking i nie tylko z silnikiem Briggs & Stratton, John Deere, Kohler, Kawasaki, Tecumseh i inne dostępne w sklepie internetowym Ogrodex

  • koła podporowe kosiska


    Koło podporowe agregatu tnącego i sworzeń zabezpieczający koła to zestaw transportowy do agregatu, zapewniają nieniszczenie murawy i jest niezbędne w celu ustawienia wysokości koszenia agregatu tnącego do kosiarki, traktorka. Jest ono montowane do obudowy noży kosiarki i zazwyczaj jest możliwość regulacji.

    Koło podporowe kosiska, krążek kierowniczy agregatu:

    Najczęściej plastikowa rolka do prowadzenia kosiska po murawie, mocowana do agregatów tnących traktorków i kosiarek marki Castel Garden, Honda, Husqvarna, Craftsman, MTD Partner i innych. Koła podporowe i wraz z innymi częściami, jak np. zabezpieczenia i sworznie kół, zakupisz w naszym sklepie internetowym.

  • Agregaty tnące kosiarki

    Agregat tnący traktorka – kosisko co to jest?

    Agregat tnący używany jest przede wszystkim w traktorkach, w celu wyrównania powierzchni koszonego terenu. Kosisko metalowe jest przede wszystkim dobrej jakości i zapewnia długie lata pracy. Dobry agregat tnący jest ważny, ponieważ do niego montowane są inne podzespoły potrzebne do koszenia trawy takie jak rolki prowadzące pasek, napinacze czy ograniczniki pasków.

    Jak ustawić kosisko w traktorku? – montaż i demontaż kosiska

    Zdarza się potrzeba demontażu kosiska z traktorka ogrodowego na skutek eksploatacji, czego powodem zazwyczaj jest zła pielęgnacja. Są różne modele agregatu tnącego (np. Kosisko do traktorka Castel Garden 92, a agregat tnący do traktorka Stiga Combi 372 różni się) jednakże sposób postępowania przy wyjmowaniu i zakładaniu kosiska są bardzo zbliżone.
    wszystkie kosiska z naszej oferty znajdziesz tutaj

    Demontaż kosiska agregatu tnącego jest znacznie łatwiejszy niż montaż. Na początku ważne jest wymontowanie kolektorów wyrzutowych. Dla ułatwienia pracy i łatwiejszego demontażu warto, jest podłożyć coś pod traktorek (wzdłuż podwozia). Po opuszczeniu kosiska na najniższy poziom wyciągnij zabezpieczenia z mechanizmu regulacji. Wymontowując przednie i tylnie mocowanie zluzuj napinacz i ściągnij pasek klinowy. Na końcu skręć koła, aby nie przeszkadzały w wyjęciu kosiska.

    Podczas zamontowania kosiska warto pamiętać o prawidłowym ustawieniu noży i skontrolowania pozycji paska. Poskręcany pasek może narobić wiele szkód, nawet dla całego urządzenia koszącego. Ważne jest również przy montażu maksymalnie zluzować napinacz paska. Jeśli chodzi o kolejność działań montowania poszczególnych podzespołów kosiska, trzeba wykonać je niemalże odwrotnie do demontażu.

    Kosisko do traktorka – jak dbać?

    Kosiarki koszące, które w okresie zimowym raczej nie są potrzebne, powinny być w tym czasie zakonserwowane. Ważne jest, aby po każdym koszeniu urządzenie było wyczyszczone z resztek skoszonej traw. Aby oczyścić noże i cały agregat tnący należy podnieść traktorek specjalnym podnośnikiem do traktorków. Układ tnący powinno czyścić się myjka z wysokim ciśnieniem, dokładnie usuwając pozostałości po każdym koszeniu. Warto również zabezpieczyć agregat tnący preparatem antykorozyjnym ze względu na pracę w wilgotnej trawie.

    Warto również pamiętać o tym, że po umyciu kosiarki wodą, przed schowaniem do garażu należy traktorek wysuszyć, najprościej uruchamiając agregat koszący od dwóch do trzech minut. W ten sposób zalegająca woda nie dostanie się na łożyska piast, a odparuje.

    Jak wybrać nowe kosisko do traktorka?

    Kosiska montowane są przeważnie pod traktorkami ogrodowymi, ale występują również urządzenia z kosiskami montowanymi z przodu. Kosiska montowane pod spodem są dobierane po tabliczce znamionowej należącej do traktorka. Natomiast agregat tnący do traktorka montowany z przodu, ma własną tabliczkę znamionową.

    W naszym sklepie znajdziesz niemalże agregaty tnące do każdej marki: kosisko MTD, kosisko Husqvarna, kosisko Castel Garden, kosisko Viking, kosisko Stiga, kosisko McCulloch, kosisko Partner, kosisko Jonsered, kosisko Iseki, kosisko solo, kosisko Motec i wiele innych.

    Każda blacha ma różne szerokości koszenia, które powinno brać się pod uwagę przy wyborze. Jednym z najczęściej kupowanych agregatów tnących jest kosisko do traktorka 102cm, czyli o szerokości koszenia 102cm/40".

    Szczególną popularnością cieszy się kosisko do traktorka Castel Garden, agregat tnący Husqvarna, kosisko do traktorka Murray, kosisko do traktorka MTD, kosisko do traktorka Honda i kosisko do traktorka Stiga. Niestety nasz sklep nie posiada wszystkich kosisk jak: agregat tnący Murray, agregat tnący do traktorka John Deere, czy agregat tnący MTD. Jednak z roku na rok poszerzamy nasz asortyment i staramy się zapewnić naszym klientom wszystkie potrzebne elementy do kosiarek traktorków.

  • Silniki kompletne do kosiarki


    Silnik do kosiarki elektrycznej nie bez powodu nazywany jest przez fachowców jednostką napędową. To właśnie silnik do kosiarki traktorka jest podstawowym elementem urządzenia. Kupując kosiarkę, musimy rozważyć, który silnik do kosiarki wybrać. Kosiarki posiadają silnik elektryczny bądź spalinowy. Jak działa silnik kosiarki spalinowej? Zaletą takiej maszyny j
    est niezależność od źródła zasilania. Do pracy wystarczy nalać do zbiornika paliwa, nie trzeba szukać gniazdka, rozprowadzać kabla ani czekać na naładowanie akumulatora. Rozrząd silnika może być dolno bądź górnozaworowy. Jak działa silnik kosiarki elektrycznej? Przemawiają za nimi łatwość obsługi, lekkość oraz względnie cicha praca w porównaniu do silników spalinowych. Więc gdzie kupić silnik do kosiarki? Profesjonalny silnik do kosiarki Briggs&Stratton, silnik do kosiarki Loncin oraz silnik do kosiarki traktorka MTD można zakupić na naszej stronie internetowej. Posiadamy atrakcyjne ceny oraz szybką wysyłką.

    Jak wyregulować silnik kosiarki?

    Silnik do kosiarki z rozrusznikiem elektrycznym to zmniejszająca się popularność kołowych kosiarek elektrycznych wynika z kłopotliwości przeciągania przewodu elektrycznego oraz możliwości jego uszkodzenia przez nóż tnący. Może się przytrafić, że silnik kosiarki odpala i gaśnie. Żeby wyregulować silnik do kosiarki z napędem, należy go najpierw wyjąć. Jak wyjąć silnik z kosiarki elektrycznej oraz jak wyjąć silnik z kosiarki spalinowej? Musimy ustalić na jaki obecnie dostępny silnik spalinowy możemy zamienić ten nasz, zepsuty. Silnik do kosiarki Briggs&Stratton można zamienić bez specjalnych narzędzi i przeróbek w sprzęcie. Podstawową i najważniejszą czynnością jest zdjęcie fajki ze świecy zapłonowej. Z uszkodzonego silnika należy zlać olej, abyśmy mogli swobodnie go przechylać. Następnie odkręcamy mocowanie noża. Montażu nowego silnika dokonujemy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o zalaniu nowego silnika świeżym olejem.

    Dlaczego silnik kosiarki nie odpala?

    Kosząc trawę w ogrodzie, możemy najechać na kamień, korzeń bądź inne przeszkody, które mogą uszkodzić naszą kosiarkę. Najczęściej możemy zadać sobie kilka pytań: dlaczego silnik kosiarki przerywa? Dlaczego silnik kosiarki gaśnie? Bądź też: dlaczego silnik kosiarki dymi? Przyczyn może być dużo. Możemy próbować sami naprawić kosiarkę, kupując pojedyncze części i obniżając koszty serwisu. Niestety nie zawsze jest to takie proste i przede wszystkim możliwe. Najlepszym rozwiązaniem jest wymienienie silnika na nowy. W naszym sklepie internetowym posiadamy dużo modeli o niskich cenach.

na stronę
Pokazuje 49 - 72 z 686 elementów
Pokazuje 49 - 72 z 686 elementów